Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 28 juni 2016

Livet på landet


Ett riktigt livet på landet liv lever vi.
Som i dag när vi åt grillad korv på terrassen och på andra sidan vägen spreds piss på åkern. Och flugor dök med huvudet före i potatissalladen och fastnade. Jojo man härdas.
När måstas sysslorna var avklarade hoppade jag på cykeln och tog mej över landsvägen till den släta kullen för att se mina vänners fantastiskt lummiga trädgård. Där spatserades det med högklackat och vitskjorta mitt på blanka tisdagen. Så att.
Fick en trevlig pratstund, en stor dos gubbmåleri och rundvandring. Nöjd över min lilla titt trampade jag hem igen.
Livet på landet juni månads sista tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar