Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 14 juni 2016

På vernissage


I kväll har vi gått på vernissage.
Pirjo Karvonen och Satu Ritola ställer ut sina alster i Cikoriamuseet i sommar.
Pirjo är min studiekollega från konstskolan och hennes keramik var jag väldigt nyfiken på. Så när tillfälle att gå på vernissage kom så passade jag på.
Jag har aldrig förut besökt Cikoriamuseet fast det ligger i min närmiljö men så är det ju för det mesta, vi söker oss längre bort. Lummigt och grönt runt byggnaderna som gav en mycket välkomnande intryck.
Där inne var det många rum och vissa väldigt lågt till tak. Såg flera långa män som fick gå lätt böjda.
Men en fantastisk byggnad att hålla utställningar på och föremålen och tavlorna var bra upplysta.


Pirjo hade så många vackra keramikskulpturer. Jag verkligt gillade dem alla, så detaljrika många av dem att man fick ta sej en titt flera gånger.
Så har du bara möjlighet och lite tid över i sommar så ta dej gärna dit och gå en runda.
Utställningen är öppen till den 29.7 och öppethållningstiderna är ti-fre 12-16.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar