Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 20 juni 2016

Ny vecka


Så kör vi ny vecka. Midsommarveckan.
Och jag har ikväll rensat i lite rabatter och pollenattack är väntad i natt. Dessutom har svärmor och jag haft första hjälp åt min vinranka som står stilla i sin utveckling. Tur att man har odlingsexpert på så nära håll.
Mamma kom över med hemmagjord senap och midsommarbukett och det var både fint och oväntat. Så fick vi även en pratstund ute i trädgårdsgungan tills krankarna började ta för sej.


Svängde in hos farmor på hemvägen och satt en timme också med henne.
Hon verkar både pigg och nöjd och har börjat sova "som folk" som hon själv uttrycker det. Glad att jag tog mej tid för ett par veckor sen och for med henne till läkare. Nu är medicinerna ändrade och kvinnan mår prima. Det bästa vi har gjort på länge tyckte hon.
Till sist om filmen vi var på i går The wave, baserad på verklighet. Sevärd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar