Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 25 juni 2016

Midsommardagen


Inte alls det sköna väder i dag som vi fick i går.
Men det blev i alla fall en cykeltur på 20 kilometer på förmiddagen.
Vi klarade oss undan regnet som senare under dagen har duggat tätt.
Har suttit i växthuset och läst över en bok, stickat på en tröja, sovit i lepakkostolen och mellan varven har jag fixat till lite mat som tyvärr har intagits här inne. Mat smakar allra bäst utomhus.
Här på kvällskvisten kände jag att nåt kreativt med målarpenslarna måste hända. Så jag blandade till äggtempera och gick lös på en ohyvlad plankbit. Det behövs inte så mycket, men bara jag med jämna mellanrum målar nåt så känns tillvaron mycket rikare. Nånting inom mej driver hela tiden när det kommer till målning.
Dagen kommer att avslutas i fotbollens tecken...heja Portugal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar