Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 17 juni 2016

Freeedag!


Så, då var fredagskvällen här.
Solen har haft vett att komma fram i kväll och det är fuktigt i luften och dagens regn glittrar i gräset.
Jag borde städa, det borde jag verkligen. Men det finns så många ursäkter och allt blir lite halvhjärtat.
Har Winnerbäcks Granit och Morän på repeat i youtube och skulle helst bara dansa omkring till musiken. Allt känns så lätt och enkelt en fredagkväll med en ledig helg framför.
Vi började ledigheten med att ta bort Zebs första fästing som hade tagit fast på kanten av hans ögonlock och jag fick verkligen kämpa med att få bort den. Men Zeb satt så stilla och tålmodig, visste att jag inte ville något illa utan bara hjälpa. Älskade lilla vän, allt ska du få vara med om.
Har monterat ihop Varax förvaringsbänk som jag sneglat på en tid. Visste att den grå laserade skulle bli bra på terrassen med våra gråa polyrottingmöbler. Bra förvaring och en sittplats för två. Mycket användbar.
Nu fortsätter jag min duett med Winnerbäck en stund till så hörs vi förhoppningsvis i morgon igen. Ha det bra!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar