Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 25 augusti 2016

Arbetsveckan över


Min arbetsvecka är över för denna gång.
Tar ledigt i morgon och spenderar dagen med gubben. Bra så.
Fasligt vackert väder i kväll och jag har pysslat lite utomhus. Dragit ogräs och brännässlor, slängt vissna sommarblommor, plockat in rabarber, zucchini och tomater.
Och nu sitter jag här vid skrivbordet och väntar på varmt vatten. Plockar bland papper och teckningar, ramar in lite som jag tänkt ha i mitt målarrum.
Härligt att kunna drömma sej bort i planeringar och funderingar.
Väntar på Ernst i rutan och gläds åt att kunna sitta uppe lite längre en vanlig torsdagskväll. Det är de små guldkornen som gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar