Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 2 augusti 2016

Åskan har gått


Åskan har hörts från och till hela dagen. Regn och hagelskurar.
Det har inneburit måleri hela förmiddagen i min "atelje". Sen har vi legat i sofforna och mest stirrat ut i tomma intet, ganska skönt det också.
Försökte ta fram nån kortlek men ingen av oss kom ihåg några lekar längre vilket var synd.
Klarnade upp mot kvällen och då hoppade jag på cykeln och for för att hälsa på min "gammelmoster", en sak jag skulle göra under semestern jag bestämt.
Hemma igen tog jag en snabb promenad med Zeb för molnen hopade sej igen och så plockade jag dagens skörd av trädgårdshallon, 1 liter.
Tänkte visa hur lite av det gula smugit sej in här hemma i form av kuddfodral och den lilla kappsäcken. Mycket mer än så där blir det inte om jag känner mej själv.
En trämus sitter också där nånstans för den som hittar. Den borde få närmare presentation i ett annat inlägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar