Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 5 augusti 2016

Reseminnen


Lite reseminnen kanske man vill ha med sej hem de gånger man flyger och far.
Första gången vi var till Prag köpte vi t shirts i souvenir affärer som sedan visade sej vara alldeles för små i storlek så det misstaget ville vi inte göra om.
Jag kollade in före resan vad som lönar sej att ta en extra titt på om man vill ha nåt med sej hem från Prag och det visade sej att kristall och träleksaker är det som gäller.


Kristall är vackert i och för sej men väldigt dyrt.
Men så hittade vi butikskedjan Manufaktura och där fanns massa träleksaker och till och med en träsvarv i affären där det svarvades till olika figurer. Både mamma och jag föll för de charmiga mössen som sitter i en metallspiral med träring och kan hänga och gunga i evigheter.
En liten rolig sak som påminner om den fantastiska resan vi gjorde.


Från de judiska kvarteren och synagogan köpte jag en liten "guldpeng"


På flygfältet köpte jag den kanske bäst doftande parfym jag någonsin haft.  Lätt berusande och alldeles underbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar