Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 12 augusti 2016

Fredag till slut


Halleda, de e freda!!!
Tänk tänk tänk att det äntligen blev fredag. Egentligen måste jag ju erkänna att veckan gått fort. Nu är det knappt att man kommer ihåg semestern längre utan det rullar på helt enkelt.
Men ack så skönt med helg. Tog mej en ordentlig powernap när jag kom hem för jag var så värt det och så brottas jag med flunsan som vill sätta käppar i hjulet. Men än går det ganska fint.


Jag har varit ganska högt uppe i kväll i en skranglig lyftkorg med gubben.
Vi har tvättat vindsfönstren på gavlarna, en juttu som blir av med några års mellanrum för att vara ärlig. Skulle det vara rum på vinden skulle jag naturligtvis ta vägen inifrån och oftare men som det är nu är det bara blåsull. Inte får man dem riktigt rena heller, de borde ligga i blöt minst en vecka men det värsta lagret är i alla fall borta. Inte få man nu gå och bli alltför kinkig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar