Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 15 augusti 2016

Hmmm...


En typisk måndagskväll.
Lite trögt och slött. Hösten är här, inget annat kan man säga. Helst skulle jag rensa bort alla blommor, är så otroligt trött på allt som är sönderblåst och bort regnat. Tomaterna i växthuset har onödigt svalt och har svårt att få färg. Själv huttrar jag bara av att behöva hämta posten.
Däremot trivs jag här inne med Zeb vid mina fötter.
Har gått igenom lite lådor och papper som inte blir gjort alltför ofta. Skönt ändå att få rensat bort det gamla eftersom det hela tiden fylls på. Sen kan man hitta lite finare papper som man åhh:ar åt lite extra. Ägarpapprena som skrevs på vår lilla valp för nio år sen. Då hette han Oscar. Och ett fotografi där lillebror står och fiskar med pappa som övervakar. Superlite vatten i ån 2002.
Så sånt, inget revolutionerande här inte.
Väntar hem gubben så vi får krypa upp i soffan och se Maria Wern.
Fjädern är inköpt från en inredningsbutik på Roadhouse i Alahärmä i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar