Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 14 augusti 2016

Att glömma bort tiden


Att ta fram penslarna betyder att man glömmer bort allt vad tid heter.
Här mot kvällssidan efter att vi fått eftermiddagskaffe hos mamma och Hasse och regnet bara öste ner bestämde jag mej för att färgsätta en målarduk.
Jag drog en linje med pennan var bron/vägen skulle gå och strecken till lyktstolparna sen var det bara att kludda igång.
Det är så frigörande detta med måleri. Jag sjunker in i duken på nåt vis, byter pensel, byter färg, fält för fält förvandlas till en bild som vartefter byter skepnad. Man kan ha tänkt sej en sak men vartefter blir det annorlunda och plötsligt är det så självklart att det var just så målningen skulle se ut.
Konstigt nog återkommer jag till samma färgnyanser i de flesta målningar, men det är väl den enkla sak att man får sina favoriter.
Nu knackar verkligheten på och en ny arbetsvecka. Wish me luck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar