Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 1 augusti 2016

Måleri som måleri


I dag har den motorbrunna symaskinen förts tillbaka och det är med en smula sorg i hjärtat ska ni veta.
I stället köpte jag sandpapper, målarfärg och roller åt lillebror som lovat fixa pannrumsdörren. På ett huj hade vi en finfin vitare än vit dörr. Riktigt bra att få det avklarat före regnet.
Har varit på Linnea Ekstrands vernissage i kväll och sett hennes underbara tavlor. Jag går så igång på hennes akryler för de är verkligen någonting extra.
Roligt att också få träffa henne som gav mej de grundläggande penseldragen vad gäller akvarellmåleriet. Dessutom träffade jag flera bekanta att språka med.
Så denna måndag, redan i augusti månad har handlat mycket om måleri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar