Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 18 augusti 2016

Överraskat mej själv



I går kväll hade jag träff ett par timmar med min studiekompis och vi gick igenom fyra konstutställningar i staden. Fint att kunna begrunda tillsammans.
Sen satte vi oss på ett cafe´, gick igenom sommaren och det allmänna världsläget inför kommande skolstart.


Konstigt nog, fast jag delvist i dag slitit som ett djur har det varit full speed på hemma fronten. Nå full speed är väl att ta i men som en sengångare då har jag rört mej framåt och fått ihop en kvällsmeny ur kostcirkelns alla hörn. Dessutom tvättat kläder, dammsugit och skurat golven. Tänka sej hur det kan gå. Det trodde jag inte när armarna hängde ner i betonggolvet tidigare i dag.

Aroniabären börjar bekänna färg vilket gläder mej. Hoppas kunna frysa in de små liven för att senare göra saft av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar