Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 29 augusti 2016

En rutten måndag


Det blev ingen rivstart på nya veckan.
Vaknade i natt av en snorexplosion som höll mej vaken ett par timmar men fick tack och lov somna om en stund.
När det blev väckning började proceduren om igen men jag tänkte att nog ger det sej. I en och en halv timme var jag på jobb men då gav jag upp eftersom det enda jag gjorde var att fylla näsduk efter näsduk, torka tårarna som bara rann och hämta mej från nysattacker.
Nån form av allergisk reaktion så här på höstkanten. Kom hem, ringde arbetshälsovården och däckade i tre timmar. Då är man inte frisk.
Nu är jag dock uppe igen och håller allergin stången med en rad mediciner. Det enda som nu är kvar är ett tungt dunkande huvud.
Min allergi växer helt klart med åren. Inför nästa pollensäsong måste jag få detta utrett och effektiva mediciner på.
Så det var denna måndag det. Hoppas på att bli klarare i knoppen om några timmar när ett eller två flyttlass går.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar