Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 11 augusti 2016

Dagisbobbor


Tror jag gått och fått mej en släng av dagisbobbor. Eller vad det nu kallas på ett fabriksgolv.
Fyra dagar, sen smyger sej basiluskerna på. Inget farligt ännu men en liten kittling i halsen, och näsan kan bränna till ibland. Tydliga tecken finns där.
Det är ett sådant kroppsarbete jag utövar så svetten sipprar längs ryggen mellan varven och nån annan vädrar i dörrarna. Då är det också lätt hänt att snuvan hälsar på.
Nu gör jag mitt bästa med att försöka kurera mej, har varken tid eller lust att bli sjuk nu.
Få se vem som tar hem segern. bobborna eller fabriksarbetaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar