Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 23 december 2016

Dan före


Så blev det dagen före julafton och jag kom i nåt slags flow.
Det är nog det där bara man får börja från morgon och inte nån kväll när man redan är slutkörd.
Så nu känner jag att det är jul när vessorna och bastulaven är skurad. Här har trillats köttbullar och rödbetssalladen är fixad. De gråa håren på huvudet är puts väck och naglarna lackade.
Snart ställer vi oss för uppesittarkväll med mamma och Hasse och syster med familj. Det har blivit en tradition som värdesätts. En kväll när det umgås, pysslas och äts. Undrar om jag ska läsa Tomten i år också som jag gjorde i fjol. Jag får nog söka fram boken för säkerhets skull. Ha en finer afton kära ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar