Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 10 december 2016

Julfestförberedelser


Det blev nog inte riktigt Zeb. Fast ändå ditåt.
Småjusteringar ännu kan leda till bättre slutresultat men i nuläget har jag tröttnat. Ni har ingen aning om hur smutsigt arbete detta är. Kol och kritdamm överallt. Finns även i min näsa och lungor i dag känner jag. Undrar om det alls är hälsosammare än tobak.
Jag vet själv att får jag förkortat nosen och får dit den lilla puckeln han har på näsryggen så blir det strax bättre, men inte mera i dag.
För efter några timmar plockar bussen upp oss för årets firmajulfest. Bocks bryggeri i Vasa är slutmålet. Så det skulle gälla att göra sej vacker som de brukar säga. Försökte börja redan i går kväll med ansiktsmask och hårinpackning. Syns ingenstans, men jag försökte i alla fall.
Har lackat naglarna i en guldbrun skimrande färg och går omkring och spärrar med fingrarna och känner mej strandad på nåt vis. Nagelbitare som jag och hela min släkt är så är jag inte van att behöva pyssla om naglar, det har liksom skött sej själv på nåt vis. Nu är jag i en period som jag inte känner mej bekväm i när naglarna växer och jag har hamnat att klippa dem några gånger. Så jag tänkte liksom att det gäller att passa på och lacka nu för när det lackar (haha) mot julen är de garanterat avbitna. Snuskigt jag vet, men sån är jag.
Josåatt, här ska strykas skjortor, rakas nackhår och lockas lockar. Det är mycket nu som svensken säger. Men jag hoppas vi får en trevlig avslappnad och härlig fest och varför skulle vi inte det när man har de bästa arbetskamrater omkring sej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar