Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 14 december 2016

Postleverans


Visst blir man glad när det plingar till i telefonen och det meddelas att man får hämta ett paket på posten.
Har på senare tid snöat in mej ordentligt på Iittalas produkter och särskilt då på Ultima thule serien. Redan när vi förlovade oss nån gång efter vinterkriget, nå lite längre fram då, där på 1988 en kall novemberdag. Då fick vi några dessertskålar i serien.
Sen har mamma samlat vinglas av samma sort och de gillas skarpt.
Nu har småtomtarna undrat vad jag önskar i julklapp och jag har gett förslag om mera dessertskålar och en större skål. Få nu bara se om jag varit tillräckligt snäll.
Om inte så beställde jag en vinkaraff för säkerhets skull, designad av Tapio Wirkkala. Tror den har varit borta en längre tid men återupptagits i produktionen. Sen jag hade fått ögonen på den kunde jag inte få den ur skallen. Skulle bli så fin på julbordet och nyårsfesten som ska hållas här i år.
Så för att inte hela tjänsteårs tillägget skulle gå till räkningar och mat bestämde jag ganska hastigt att beställa hem en när jag hittade till vettigt pris. Ett bra val.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar