Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 18 december 2016

Fjärde advent


I dag har vi varit på granjakt.
Zeb var med men det blev lite för mycket för honom att plumsa omkring i snö som gick honom till magen. Så det blev sist och slutligen gubben som valde när jag valde att gå hemåt med hunden. Nu har vi en gran som är smalast på mitten, tät som en silduk och grenar som ser nypermanentade ut i topparna. Inte klaga, inte klaga då hamnar jag att fara själv och den jag skulle välja vägrar gubben bestämt att ta in. Vi har våra olikheter gubben och jag. Men den är säkert jättevacker bara jag får bollar ljus och glitter i den.
I stället har jag gjort en egen liten granskog av papper. De var inte så invecklade sist och slutligen och jag kan tänka mej att göra flera. Riktigt fina i all sin enkelhet om jag får säga det själv.
Nu ska två kakor ur ugnen så jag sätter stopp här för i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar