Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 26 december 2016

Jul annandag och rea


Vet ni jag är så glad att vardagen tar vid.
Det här med helgdagar tråkar ut mej före jag hinner blinka. Nu är det ju en bättre vardag än vanligt när jag är ledig veckan ut och kan göra lite vad jag vill.
Men de röda dagarna blir fort för många och går i samma mall och trall. Ut med hunden, ät choko, sov lite,flippa på mobilen, häng framför tv:n.
Så i dag började jag bläddra i rean på nätet och skickade efter länkskor till våren. Det går fortare än vi tro tills vi är där och de jag har är mest bara ett stort hål. Så jag tänkte att om man tar samma märke och samma storlek och dessutom har lite tur så kan de passa. Får man dem mer än hälften billigare än i butik till våren anser jag det bara vara hemåt.
Så tog vi också en rearunda i riktig butik och fick oss varsin tröja. Drack kaffe och körde runt för att se överdådiga julbelysningar hos folk och kom hem till vårt eget mörker där bara utegranen lyste.
Less is more kan jag tycka.
Och nu sitter jag här framför datorn och julmusiken är utbytt. Lyssnar på Åsa Jinders Visor om livet med fantastiska texter. Och nyckelharpa måste ju vara ett av det vackraste instrument som finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar