Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 4 mars 2019

Bästa starten på en ny vecka


Det blev ett par timmar med leran i kväll.
Beskickade skålen och fatet som gjordes i lördags.



Det blev inte alls pissigt mitt blomfat.


Men jag var mest pepp på den nya leran, en blandning av blå och rödlera.
Härlig och smidig att arbeta med och ser inte fullt så kladdigt ut omkring mej som med rödleran som sätter så tydliga spår. Denna var en positiv överraskning.


När jag arbetade ihop sista klösen kom mamma på besök så hon blev min första publik att se en kruka växa fram. Gubben har ju studerat mej redan i Hirvlax så han räknas inte. Har också andra som önskar komma och titta och det ska de få tids nog.
Kaffe skulle vi ha mamma och jag och fick en mysig stund vid köksbordet. Känns som den bästa start man kan få på en ny vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar