Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 28 mars 2019

En sådan dag


Dagen började här, i ett alldeles eget rum.


Här låg jag och ugglade i två timmar efter att blodprov tagits och jag druckit den sliskiga sörjan. Tyckte jag mådde illa en stund efter det och det är inte konstigt på tom mage.
Jag läste en bok, bläddrade runt i telefonen och somnade faktiskt en stund allt tills sopmaskinen kom och putsade asfalten utanför fönstret.
Så blev det provtagning på nytt och jag hade min frihet tillbaka.


Styrkte mej vid Fiika.


For till Sunds trädgård för att insupa vår och grönska.
Där sprang jag på min vän Ingela som levererade sprillans nya kort och det lustiga var att jag hade känt på mej att vi skulle ses där i dag. Så häftigt på nåt vis.


Köpte genast fyra av hennes många kort. Dessa var de som ögonen först fastnade på. Det första var som en påminnelse till mej själv. Hon har ett sånt fint stuk på sina kort min vän.


Zeb tog genast hand om fröpåsarna jag kom hem med, trodde det var godispåsar. Gulbeta, så god att rosta i ugn, grönkål och spenat, ett måste i smoothies. Morot, bondböna och runda squash.


Och en vacker växt som får vara substitut tills jag får tag i palettblad. Kan tänkas att denna är kusin till paletten, vad vet jag.

Sen for jag in till Norfa för att beställa nya arbetsskor. Ja jag måste väl nog göra det trots att jag i natt drömde om mitt nya jobb som barnvakt åt Edward Bloms ungar. Än har han inte hört av sej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar