Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 15 mars 2019

Friday


Fredag igen och veckan har gått i rasande tempo.
Trött och utslagen när jag väl låter mej känna efter.
Mitt uppe i jobb och aktiviteter rusar jag bara på.
Men fredagen brukar komma som en rejäl käftsmäll.
Så också denna vecka.
Fast lycka och harmoni finns där bakom förstås,
det gör mej glad, bara få vila lite först.
Lessen att jag är så dålig på blommor.
Vill så gärna vara vän med dem,
men de trivs inte i mitt sällskap.
Inte mina paulior åtminstone.
Brännugnen är uppe i 1020 grader.
På söndag öppnar vi luckan tillsammans
Solvej och jag.
Med spänning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar