Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 2 mars 2019

I snöyran


Jag fick min klädshoppardag.
Startade först upp med kaffe och kaka på Mediakulma i Kokkola. Beundrade porslinet och önskar att jag en dag också kan fixa till nåt så fint. Det här var något engelskt i alla fall.




Köpte skjorta, två t shirts och ett par Torstai capribyxor som var nedsatt med 70 %. Hittade det jag behövde (och hade råd med) vid Aukia och Luhta store, enkelt och bra.
Sen bjöd gubben på jägarsnitzel och så stod ännu lite matvaror på listan.
Väl hemma väntade lillebror, och Zeb var glad att han fått komma in och ha sällskap. Skönt med soffhäng och allmänt snack med honom före han på nytt återvände till sitt.
Har drejat till en skål och ett blomfat  nu senare. Blomfatet var inte tänkt som det ursprungliga men när kanten lossar och nästan bara botten lämnar kvar gör man det bästa av det. Kan vara mycket bra att ha i ett senare skede.
Och med snöyran som härjar ska det bli skönt med läsro under lampljuset i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar