Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 14 mars 2019

Längs vägen i slasket


Har just kommit hem efter mörk och våt väg med snöslask stora som kaffefat.
I kväll har jag glaserat mina 23 byttor i Hirvlax. Så koncentrerad att jag stått med munskydd också när jag doppat och inte bara vid själva blandningen av pulvret. (Innehåller glaspartiklar)


Ugnen är fylld och nu väntar sista bränningen som sker här inom nån dag. Det är så spännande att se slutresultatet. Glasyren kommer ändra till sin egentliga färg under upphettningen till 1020 grader.


Fantastisk natursvamp från medelhavet. Bara att skära till praktiska svampar som jag också fått att använda till drejningen. Elefantöron kallas de.


Och  den goa och sällskapssjuka Kisse, som jag inte kan låta bli fast jag reagerar på katter.
Tack till Solvej som har varit så villig att lära mej allt från grunden, så fantastisk att ha en likasinnad som lärare och vän. Sist men inte minst tack till S- O som hjälpte mej mäta blodsockret, herregud så rädd man kan bli att sticka hål i sitt eget finger. Haha! Vi hade i alla fall en rolig stund kring köksbordet om än mitt värde inte visade sej vara det bästa.
Det enda som kvarstår är för mej att hämta byttorna om några dagar och börja använda. Helt otroligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar