Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 11 mars 2014

Att njuta en stund


Visst är det fantastiskt att kunna njuta av våren redan i mars.
Visste exakt vad jag skulle göra när jag kom hem i dag. Gjorde smörgås och värmde en tekopp, tog plädar och kuddar och bar ut till växthuset. Satt och plirade mot solen och lyssnade till fågelsång.
Inget kan vara mer avslappnande efter en dag med buller i öronen och ögonen bakom mörkt skydd.
Visst blir det fort kallt när man sitter så här men vinden slipper man och en halvtimme gick ändå riktigt bra.
Ny energi tankad för att ta itu med hemmasysslorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar