Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 22 mars 2014

Ljuva lördag


Att vakna till sol, hur skönt är inte det.
Tog doggen på skogspromenad så länge det ännu var påfruset,så mycket lättare med tassavtryck då.
Så rev jag igång med lite fräscha färgklickar i hemmet.


Vädrade mattor kuddar och plädar.
Tvättade vardagsrumsfönstren och bytte till Ofeliagardinerna, det är då våren flyttar in hos oss.


Tyckte sen att jag gjort mej förtjänt av en kaffe i lugn och ro så då blev det växthuset.
Där var det varmt och skönt i dag. Tog ut ett tidningsställ som är tänkt att ha där ute. Passligt med lite trädgårds och inredningstidningar att bläddra i.

 

Den här trälådan fick också komma ut.


I den förvarar jag vinglas och kaffemuggar för stundande festligheter.
Lite onödigt att slarva ut allt detta nu för jag får tömma igen när bygget drar i gång men det är ju så roligt.

Klockan visar bara eftermiddag ännu och solen lyser fortfarande från en klarblå himmel. Det blev en ljuvlig lördag och för att fira det blir det klyftpotatis, pulled pork och rostade grönsaker till kvällsmat.
Kanske jag också slänger ihop till nån efterrätt, vem vet.

2 kommentarer: