Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 10 mars 2014

Elefant


Verkligen inget nytt under solen här.
En måndag som alla andra måndagar. Hann åtminstone få lite sol i ansiktet sen vi kom hem, det är positiv när man börjar tidigt om mornarna.
Det blev så att jag hälsade på farmor en stund då i går och när jag kom hem var köksmästare Patrik igång med att grädda hemmagjorda hamburgerbröd och maletköttbiffarna så gott som klara för pannan. Ibland blir man mer än förvånad. Jag hjälpte till med sallad och dressing medan han stekte och det var gudagott må jag säga. Den pojken svälter inte ihjäl i första taget.
Så färdigställde jag min elefant tavla som jag skissat på tidigare under dagen.
Akryl alltså, det är så roligt just nu.

2 kommentarer:

  1. Wow säger vi här på Killingholmen. Akryl verkar vara din grej nu!

    SvaraRadera