Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 25 mars 2014

Små spirande överraskningar


Bilder från gårdagens härliga ledighet.
Zeb höll ett vakande öga på mej medan jag krattade runt bollpilarna (så länge han nu orkade hålla ögonen öppna i solen).
Ett par timmar sen jag kom från fysioterapeuten och jag är dåsig och mosig. Därför blir det en lugn skön kväll med bastu och tv häng. Passar ypperligt en tisdag.


Dagens bästa överraskning var när jag tittade ner i de två krukorna jag planterade Dahliorna i. I båda två visade sej gröna små början till blad och jag nästan hoppade jämfota av förtjusning. Det var nämligen lite mer än jag trodde när jag med "tromant"tryckte ner de spretiga rötterna och knappt visste vad som var upp eller ner på dem.

2 kommentarer:

  1. Det låter bra det därmed dahliorna! De är lättare att sköta än jag trodde först. Ett absolut måste i min trädgård! Lär ska ha varit så för min mormor Adina också. Hon var absolut den fattigaste man kan tänka sig. Ägde bara stugan hon bodde i. Hade inget arbete men 4 barn under 10 år att ta hand om!!! Men dahlior lär hon ska ha haft...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är med stor förväntan och spänning jag följer med utvecklingen i krukorna :)

      Radera