Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 31 mars 2014

Tar det lugnt


Måndag och känslan av nån slags ynklighet.
Då är det fritt fram för kakor tycker jag. En tekopp, en näve kakor och min lurviga vän sen bar det av ut till växthuset.


Skulle det mot förmodan slippa en kaka över kan jag tänkas förbarma mej över den.


När han insåg att hans tiggeri var lönlöst (han hade fått knäckebröd tidigare) och kakorna var uppätna  fick han tid över till att spana efter katter.


Hoppsan, där åker visst husse ut på en cykeltur!
Som ni ser finns arbete i växthuset och snart ska vi ta itu med det. Riktigt snart. Men den här sommaren kommer nog att bli en inkörningsperiod med odlandet m.a.o rätt lugnt. Ställer allt i ordning först och njuter så mycket det bara går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar