Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 4 mars 2014

Bullfest


Fastlagstisdag.
Jag hade bestämt att det bara skulle bli en bulle...

Nåja, det är ju bara en gång om året.
Storebror i huset var tveksam om hur det skulle gå med bullätandet så för säkerhets skull bakade han bullar i går kväll. Rejäla bullar. Som vi tog som efterrätt och bara hatten hade räckt, vid det laget var jag proppmätt och vi satt och frustade och slickade grädde och pudersocker. Kan intyga att det var väldans gott och storebror fick en stark tia för sina bullor.
Svärmor kom också med varsin gräddbulle och ett färskt bröd. Det satt fint och vi svälter inte ihjäl i dag åtminstone.
Sa jag att vi fick bullar på jobbet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar