Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 17 mars 2014

Nånting att vänta på

Bild från nätet.

I dag är jag nöjd och inte ens smågnällig :)
Går i de noppriga mysbrallorna och trivs. Dagen har gått otroligt snabbt och veckan är därmed påbörjad. Vädret var också på topp när jag kom hem så det var bara att byta kläder och ge sej ut med den lurviga. Riktigt skönt.
I kväll har jag googlat bilder från den kommande resan. Det närmar sej med stormsteg och det känns så länge sen jag varit uppe i det blå att jag känner en viss nervositet. Har tagit fram bilder på flygplatsen i Saltzburg och Berlin där vi ska vänta i fem timmar på hemresan. Bilder från Saltzburg kan jag inte se mej mätta på, så härlig natur.
Bilden föreställer Hallstadt. En liten väldigt gammal by som gubben prompt ska till och jag hänger ju med förstås. Ser himla hemtrevligt ut i mina ögon och här kunde man slå sej till ro en tid faktiskt.
Som sagt det är pirrigt nu men oj vad jag ser fram emot resan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar