Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 12 mars 2014

Vitaminer


I dessa tider är det bra med lite extra vitaminer.
Eftersom inte alla i huset tänker som jag så får jag smyga in lite där det går. Gjorde en kvarq efterrätt och bombarderade den med apelsiner och alla blev glada och nöjda.
Nu öser regnet ner och det har säkert hjälpt till att jag har varit trött i dag. På eftermiddagen gick ögonen i kors och jag var rädd att löda fast mej själv i nåt rör. Alla mornar den här veckan har varit tröga och det första jag tänkt när väckalarmet gått är neeeejj!!!
Fast man borde kvittra som en lärka och hälsa sej själv god morgon med ett leende i spegeln, trots att ansiktet är ommöblerat av kudden som man legat och tryckt ner näsan i hela natten.
Sover man mest på mage som jag så har man fullt av streck i ansiktet ännu när man kommer på jobb.
Men vitaminer alltså, oerhört viktigt att få i sej dem nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar