Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 9 februari 2015

Bokmal


En svaghet jag har är böcker.
Och visst det kunde ha varit så mycket värre. Men att ha ett bokföretag som med jämna mellanrum upplyser mej om billiga böcker och reor i tid och otid på e posten, det är nåt jag sällan kan stå emot. Trots att här nu håller på att bli rätt många olästa i bokhyllan eftersom det hela tiden kommer nya och intressanta böcker. Men mest kör jag nu på pocketar. De tar mindre plats och dessutom mycket billigare.


Men det är främst den här boken jag vill skriva om i kväll.
För en vecka sen hade jag aldrig hört talas om denna Bob. Men en på arbetet pratade varmt om både boken och katten mot slutet av veckan och av en slump sprang jag på den i en affär i lördags. Så under helgen läste jag igenom den och är en större kattvän denna måndag. En helt underbar verklighetsbaserad bok om en gatumusiker i London som levde ur hand i mun och katten som senare döptes till Bob som han hittade utanför sitt hem skadad och hungrig. Boken handlar om vänskapen mellan de två som blev en räddning för dem båda. En bok till har utgivits, Mitt liv med Bob och den har jag fått lov på att låna så småningom.
På youtube finns en massa klipp om James och Bob och vill du se en snutt kan du klicka in dej HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar