Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 19 februari 2015

Härliga tider


Härliga tider vi lever i.
Så otroligt vackert himlavalv på sena eftermiddagen i dag. Duvblå, smutsrosa och mjukt grå, underbart. För den som hade tid att stå och studera infann sej en regnbåge också i allt det vackra. Då var förstås ingen kamera med men jag tror knappast det går att fånga de rätta färgerna eller framför allt känslan. Vissa saker måste bara upplevas.
Jag har redan börjat ta ut lepostegen inför helgen.
Har ringt min farmor för att dämpa det ständigt dåliga samvetet. Borde orka, borde hinna.
Så har jag suttit och pratat med en som är i färd med att åka till Falun för att se på när folk plågar sej i spåren. Tillika som han packar och stryker skjortor kommer jag med goda råd. Om de tas emot är en annan femma.


Här börjar det också närma sej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar