Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 25 februari 2015

Min livboj


Jo jag är här.
Även om det blev tyst i går. Men med en mage som gjort livet surt de senaste dagarna var jag helt enkelt inte in the mood för skriverier.
Dock har jag diagnostiserat mej själv och kommit fram till att det troligtvis rör sej om magkatarr så nu har jag hämtat ut piller för den sortens åkommor. Så de närmaste dagarna får helt enkelt utvisa, men just nu är de min livboj.
Eftersom jag inte velat rusa runt här hemma för att trigga magplågorna bestämde jag att ett besök hos farmor kunde göra susen. Så i kväll har vi ältat våra dåliga magar och arvsanlag, blandat med släkt och folk som varit döda i åratal och som jag inte har en susning om vem de varit.
Sådana diskussioner blandat med varm honungsvatten har varit som bomull runt det onda i kväll.

2 kommentarer:

  1. Hoppas pildre hjälper å magen blir i trim igen. Krya på dej hälsningar från en tyst vän (pga halsont) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på dej! Krya på dej du också ☺

      Radera