Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 7 februari 2015

Sol på min lediga dag


Vad kan väl vara bättre än sol på en lördag och krispiga tulpaner i en vas.
Känner ni som jag att det är lite vår i luften trots allt. Och nu menar jag inte vår som i mössöron och lerig gårdsplan. Nej en riktig vårvinterdag, trots blåsten. Med takdropp, fågelkvitter, sol och glashala vägar. Riktigt snart har vi den tid då jag tror jag njuter allra mest trots att jag under 2014 verkligen, och då menar jag verkligen njöt av sommaren. Det för att alla var hemma och alla var lyckliga.
I dag har varit en sån där skön dag som har verkat riktigt lång, kanske för att jag var vaken redan halv sju och inte sov bort allt det lediga. Då var det skönt att ligga och dra sej och sen tyst tassa upp för att göra sej en tallrik havregrynsgröt.
Jag har slarvstädat, tvättat kläder, varit på snabbvisit till stan, läst på en bok, sovit en powernap,lagat mat och inte minst nu mot kvällssidan fått upp de två hyllplanen. Nöjd? Supernöjd!
Fick knorra hela dagen före nån tyckte att nu får det vara nog och kom till min undsättning. Det är ju en del mätande och markande före man kan ta till borrskaftet.
Hittills har jag satt dit några fotoböcker, en kruka med aloe, Stockholmskastanjerna, ugglan, Mozart och ARThur. Det ska ju också se snyggt ut.
I morgon i ett bättre ljus ska jag fota hyllorna.
Om det är nån som undrar över min målarfärgsangst på jobbet så kan jag meddela att den dämpat sej lite liksom själva färgen. Med massa pepp från fina arbetskamrater och hjälp med att ändra på vissa färger och tygval så blir det nog bra i slutändan. Det jobbigaste var nog att jag inte hade förväntat mej den nyans som väggen fick och dessutom en nyans som inte finns i min värld och inte i min favorit färgskala. Det är en del jobb ännu innan det är i hamn och så ska det städas och röjas innan vi kan flytta in igen. Det "riktiga" arbetet stör till en viss del kan jag tycka. Men syster var så duktig i går och på ett huj hade hon sytt upp allt jag ville ha i tygväg, så lite åt gången går det i rätt riktning. Spännande är det hur som helst. Och roligt, framför allt roligt.


Stilleben mot min favoritbakgrund alla gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar