Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 5 februari 2015

Voj jestas!


Det började så bra.
Den ljusa färgen i kafferummet hade lagt sej så bra under natten. En behaglig cremefärgad yta som vissa sa att skulle få fart på aptiten. Ny ledstång fixade jag med en montör och tidningsställ är för några dagar sen redan färdigt bockade och slipade. Allt är redo för målning.
Före jag for hem gick jag upp en vända till målaren som började ha alla ytor klara.
Det skulle jag inte ha gjort.
Har lidit alla helvetes kval och haft mega ångest hela kvällen. Har funderat i banor som om jag skulle stå för kalaset av en ny bättre färg ( det är ju ändå snart lönedags) eller om jag helt enkelt blir tvungen att säga upp mej. Alltså mega ångest.
Det enda jag nu kan göra är att hoppas på någon form av underverk under natten, annars vet jag inte vad.
Det hela fick mej att äta skräpmat i kväll ( tack för det)och så har jag satt betslack på hyllplanen sonen fixade och nu luktar det lack i hela huset. Få se om man är hög i morgon.
Känns som om jag kunde byta med nästan vem som helst just nu. Varför går jag med på allt?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar