Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 15 februari 2015

Sköna söndag


Det här har varit en dag jag verkligen behövt.
Efter många timmars kvalitetstid med väninnan i går blev det en rejäl sovmorgon. Solen lyste och en ordentlig kyla hade lagt sej över bygden. Bara att bylsa på sej och bege sej ut för att lapa lite sol. Sparkstöttingen gick trögt men det kändes ändå som ett tryggt alternativ.
Under eftermiddagen fick jag ett ryck och trodde jag skulle trivas att stå på skidor. Insåg ganska snabbt att " nej detta är verkligen inget för mej" och vände helt enkelt. 50 meter ungefär blev det. Man ska ju inte förivra sej så där första gången.
Annars har jag mest bara varit. Känt på lite akvarellmåleri som har haft en paus och däremellan vilat min lekamen.
Redo för en ny arbetsvecka och ett besök hos ögonläkare längre fram i veckan. Fastlagsbulle på tisdag och där är det. Så mycket mer vet jag inte om den kommande veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar