Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 23 april 2015

En bättre dag


Det finns dagar när jag är så inne i mina egna tankar medan jag arbetar att jag varken har koll på tid eller rymd. Som en egen liten värld där inget annat exisisterar, bara mina tankar och jag. I dag har varit en sån dag och jag har blivit lika förvånad varje gång det blivit kaffe eller matpaus. Då har jag tagit av mej de mörklagda skyddsglasögonen och blinkat förvånat åt ljuset. Som att vakna till en ny morgon varje gång. Men jag ska inte klaga, arbetsdagen går så mycket snabbare på det sättet.
Så hade jag någonting hett efterlängtad efter arbetsdagen. Min älskade lillebror.
Honom fick jag träffa i ungefär en timme tillsammans med ett gäng andra pratglada och att få av hans bamsekramar kan rädda en hel dag. Har inte sett honom sen oktober och under den tiden har han gått och gift sej och allt. Verkligen, han är en av de finaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar