Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 17 april 2015

Trädgårdsfint


Ibland bannar jag den dag planterings ivern rev i min kropp.
Nu får jag halvt arbeta ihjäl mej för att få upp eländet tillbaka. Det har liksom smått gått och förökat sej. Så där en miljon gånger om.
Gräsmattan är ordentligt blöt ännu men jag sa åt gubben att nu kör du hit traktorskrället om så hela gräsmattan ska bli förstörd och så gjorde han det och "bökade " upp de värsta rötterna. Nu ligger det hopar med rötter lite här och där och ännu finns tusentals under jorden, ner i diket, under uterummet. Överallt.
Men det blir nog bra. Till slut.
På med lite jord, så in nytt gräs. Få till ett staket av något slag. Nån plantering...
Finns det växter med en endaste rot som går rakt ner och thats it. I så fall köper jag den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar