Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 8 april 2015

Vårt måndags exemplar


Så gjorde vi ett besök hos veterinären igen.
Zeb har länge haft ett sår som blommat upp med jämna mellanrum och de sista dagarna har slickandet varit så intensivt att jag i går ringde för att beställa tid. Såret sitter mellan två tår på framtassen så det har varit lättillgängligt för hans tunga.
Han var så glad när vi skulle ut och åka bil men blev misstänksam när jag plockade med hans vattenflaska, munkavle och lite godis. Vi brukar vara till Losvika i Nykarleby men nu besökte vi deras city clinic i Jakobstad. Men genast vi kom in genom dörren så hann den aldrig slå igen efter oss före han var på utsidan igen. Lukten var tydligen densamma.
Lillebror mötte upp för att finnas till hands efteråt när jag fick vänta på resultat, medicin och betalning. Vi vet att vi har en rädd för veterinären hund så vi utsätter honom inte mera än nödvändigt.
Så då fick han snusa omkring på gårdsplanen så länge jag var där inne. Han har bakterier i såret och antibiotika har han nu för det. Dessutom ett antibiotika schampo som vi ska tvätta tassen med i två veckor och sen tillbaka på kontroll. Såret kan sitta så djupt att det läker bara på ytan och vi vill inte riskera att det tar fart på nytt om vi avslutar medicineringen för tidigt. Snart får vi nog börja ha dosett åt honom för nu är han uppe i 6 tabletter om dagen i stället för de vanliga 4.
Var till Musti och Mirri för att köpa tasskydd men det satt onödigt tajt på tassen så det får vi föra tillbaka. Istället köpte gubben från bybutiken halksockor åt honom. Nöjd liten pojke med blåa halktossor med ödlor på.
Vårt måndags exemplar men så älskad av oss alla.

2 kommentarer:

  1. Nämen så gullo strumppo, va sku he behövas na från djuraffärn tå vi har komppanie ;) Krya på dej Zeb!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis Annika! He som int finns i byji behöver vi int ;) Zeb tackar fö hälsninga!

      Radera