Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 9 april 2015

Städa undan


Ja man kanske skulle ta och städa undan påsken.
Senast när tulpanerna ser ut som på bilden. Tillika tycker jag de är fasligt vackra också i detta tillstånd, när de börjar se så där lätt metalliska ut. Men det kanske jag är ensam om att tycka.
Men den mesta tiden tycks gå åt till Zebs tassbehandlingar nu. Det är liksom blötlägg tassen, schamponera tassen, vädra tassen i 15 minuter, skölj noggrant tassen, torka noggrant tassen, smörj tassen, sätt strumpa på tassen, och se för allt i världen att strumpan hålls på tassen! Fyra gånger har jag varit ut för att sätta tillbaks strumpan och till sist tröttnade jag och tog in hela hunden för att kunna hålla koll.
Däremellan har jag varit till frissan, mest för att raka min lurviga nacke och så jagar jag efter dammsugaren. Damm grus barr kvistar och hundhår. Påminn mej om det blir tal om fler hundar till det här huset. Då ska det bli en liten som jag kan trycka ner i jackfickan och tvätta i handfatet. Eller så ingen alls. En hund ska va en hund och ingen liten råtta!


Håhhå! Att du orkar tänker Zeb och borrar ner näsan bland kuddarna. Han förstår sej på livets goda och att ta dagen som den kommer. Se och lär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar