Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 10 april 2015

Veckans bästa


Tanken på dessa två godingar höll ihop mej de sista timmarna av arbetsdagen.
En fredag efter en slitvecka bör man kunna unna sej choklad och en härligt inspirerande tidning som kommer att räcka hela helgen.
Efter att Zeb och jag legat som två döda fiskar i en timme ungefär schamponerade vi tassen och gick ut i blåsten och solen. Livsandarna vaknade i mej och att det blåste så att tallarna krökte rygg dit ut i skogen bekom oss inte det minsta. Tror helt enkelt att vi måste bli vän med blåsten för det verkar som om den kommit för att stanna.
I postlådan låg två biljetter till Jakobstads sångarbröders 100 års jubileum i Schaumansalen om en månad så nu är det bara att luta sej tillbaka och vänta. Jaja är man en Merabs skönhet så är man det med hela hjärtat.
Fredag, lönedag, choklad och sol. Jag kan för tillfället inte begära mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar