Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 12 april 2015

Vår i luften


Man kan verkligen inte klaga över denna helg.
Vädret har varit toppen, vi har kunnat vara ute och det känns att våren och livet är på kommande.
Igår kväll ville gubben ha mej med till Fäboda för fotografering men jag hade hela dagen "måla måla måla" i huvudet så vi gjorde helt enkelt så att han tog kameraväskan och begav sej ut till havet och jag drog fram färgtuber och penslar och satte mej vid köksbordet. Tror, eller vet att vi var riktigt nöjda på varsitt håll. Han hade tagit massor av fina bilder som jag säkert får låna hit till sidan nån dag.
Själv visste jag att jag skulle pensla till en fiskargubbe. Först såg han mera ut som en förbrytare men med lite finslipning fick jag fram en härdad fiskare som varit ute i alla väder och inte blir sjösjuk i första taget. Säkert luktar han äckligt av fisk också, men tack och lov är det ingen lukttavla. Får väl lov att erkänna att jag är lite småkär i honom.
I dag har jag fixat runt lite till i uterummet och tagit årets första söndagsvila där. Finns inget mera sövande än att ligga och lyssna på fågelsång och det är sådär lagom varmt och behagligt.
Gjorde råghamburgare till kvällsmat och det var tänkt att vi skulle äta där i uterummet. Men himlen blev allt mörkare och ett tu tre brakade regnet ner i nåt sorts sidoläge och vi beslöt att stanna inne. Ännu ska vi väl hinna äta ute och njuta riktigt ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar