Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 20 april 2015

En efterlängtad måndag


Det är inte ofta jag tycker att just måndagar är så där speciellt efterlängtade.
Men ser ni just den här måndagen har ett litet extra skimmer som gör att jag nästan räknat ner timmarna. För er som lever i ovisshet kan jag berätta att Ernst i Toscana kommer på tv i kväll. Jag har fått en liten förhandstitt i min mobil, där han sitter på en mur, blickar ut över landskapet och målar på en akvarell. Ljuvligt! Det vill jag också göra en dag.
Tills den drömmen blir verklighet har jag fått nöja mej med att akrylmåla fyren vid Marjaniemi. Inte fy skam det heller eftersom det var en alldeles underbar dag när vi strosade omkring där. Men att det skulle slå en dag i Toscana har jag svårt att tro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar