Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 15 april 2015

Mitt i veckan


Mitt i veckan och mitt i april månad. Tiden rusar.
Solen tittade fram så där lagom tills vi kom hem i dag och istället för en nap tog jag mej ut för att dra ännu lite rötter ur gräsmattan. Allt tills jag knappt fick rätat upp ryggen och förstod att det var dags att sluta om jag överhuvudtaget ska komma mej ur sängen i morgon.
Svärmor hade så där passligt bakat bröd i dag och vi fick hela två stycken. Snudd på lyx vill jag påstå. Så jag gjorde mej ett par smörgåsar, en kopp te och satte mej i uterummet. Hade beställt Tranströmers dikter till biblioteket så jag hämtade hem fyra av hans böcker efter arbetet. Det blev en skön lässtund där ute.
Underbart att se hur gräset skiftar i grönt på sina ställen och knoppar på träd och buskar sväller. En ljuvlig tid har vi just nu och jag spanar in utbudet av utegrillar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar