Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 15 augusti 2015

Allt har sin tid


Det har installerats nytt i datorn i dag.
Det brukar sällan sluta väl, en erfarenhet jag har från tidigare. Och visst visst, problem så fort här skulle bloggas men allt har sin tid så ock detta.
Nåja.
I dag känns det som om vi varit småduktiga som man kan bli när man påbörjat arbetet igen. Under semester slöas och skjuts saker och ting upp, men när arbetsdagarna kommer så inser man att ska det göras så ska det göras nu. Så gubben har målat runt ytterdörren på baksidan som lillebror målade och fixade så fint här tidigare i sommar. Jag tog tag i framsidan och oljade in trapp trallen och skurade verandaräcket som blivit grönt av träden med tiden. Grillen skurade jag också när jag nu en gång var på hugget.
Solen har varit gassande upp efter husväggen och jag har suttit och läst över en bok där. En riktig bokmal har jag varit den senaste tiden, kunde konstatera att jag läst fem böcker på fem veckor. Och genast plockade jag fram en ny som ligger på mitt nattduksbord och väntar.
Så när vädret var så fint så dukade jag upp till kvällsmat på terrassen. Gäller ju verkligen att ta vara på stunderna nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar