Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 20 augusti 2015

Väldoft


Det ligger en odör över bygden idag.
Tror det kallas livet på landet och skit man får ta helt enkelt.


Själv har jag plockat ihop små lavendelbuketter som sprider väldoft och skingrar odören en smula.


Visst kan det vara fantastiskt skönt med lediga förmiddagar också. Nåt jag uppskattat denna vecka.
Började den här dagen med tid hos massörskan och det gör så otroligt gott med en sliten rygg.


Gjorde ett stopp hos farmor efteråt som är hemma igen och på bättringsvägen.
Och det blir ett par timmar kortare arbetskväll i dag eftersom frissatid var inbokad långt före nån kom på det här med att arbeta kväll. Vilket betyder att jag hinner njuta pikuliite extra här hemma.


Nu ska jag röra ihop nåt mumsigt av min grönkål, ut och äta i solen där det nu förhoppningsvis endast är väldoft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar