Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 10 augusti 2015

Första dagen


Så gick första arbetsdagen och det var inget märkvärdigt med det.
Glad i hågen trampade jag iväg i morse i shorts och fem plusgrader, sjungandes "Höögt ööver fjäället däär flyyyyger en kooo.... jo lite rubbad det måste medges men glad hur som haver och det är väl huvudsaken.
Så roligt att träffa arbetskamraterna igen och ta tag i arbetet, verkligen. Det finns där inne nånstans, att göra nytta, att vara behövd.
Och här hemma har jag njutit av den sent komna sommarvärmen på terrassen och gott omkring och ätit bär av olika slag. Hellre äta dem färska fulla av vitaminer än att frysa ner och glömma bort dem långt bak i frysen sen. Ja det var den dagen det, den allra första arbetsdagen efter den sköna ledigheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar